סערת ההפרדה; גפני: ״מגלים את פרצופם האמיתי

    אבי יעקב No Comments on סערת ההפרדה; גפני: ״מגלים את פרצופם האמיתי

    בעקבות דיווח הבוקר כי בסיעת ׳הציונות הדתית׳ ו׳יהדות התורה׳ דורשים במו"מ הקואליציוני עיגון מסודר בחוק לכך שתאפשר הפרדה בין גברים לנשים באירועים ציבוריים, חברי כנסת בצד השמאלי תקפו את היוזמה. בסיעות הדתיות והחרדיות לא נותרו חייבים: ״אנשים חשוכים ולא מתחשבים במי ששונה״

    רחבת ׳הר צבי׳. ארכיון צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני הודף את הביקורת על הכוונה לחוקק חוק שיאפשר הפרדה בין גברים לנשים באירועים ציבוריים: "כל אלו שמדברים נגד הפרדה מגדרית בציבור הדתי והחרדי מגלים את פרצופם האמיתי שהם אנשים חשוכים ולא מתחשבים במי ששונה מהם. כל הדיבורים שלהם על השתלבות החרדים ולאפשר להם לחיות על פי אורח חייהם – חלולים וריקים מתוכן ומעידים על שנאה פתולוגית לציבור הדתי והחרדי, ועל אחת כמה וכמה שאנחנו הולכים לקואליציה עם הליכוד כל הנושאים הללו ועוד היינו מקבלים בשקט באם היינו הולכים לקואליציה עם השמאל".

    כזכור, הבוקר דווח ב"ישראל היום", כי בציונות הדתית וביהדות התורה דורשים במו"מ הקואליציוני עיגון מסודר בחוק לכך שתאפשר הפרדה בין גברים לנשים באירועים ציבוריים, בדגש על אירועי תרבות לדתיים וחרדים, לימודים ושירותים ציבוריים, לא תיחשב אפליה.

    הדיווח עורר סערה במערכת הפוליטית. ראש הממשלה יאיר לפיד הגיב: "בזמן שבאיראן נשים אמיצות נאבקות על זכויותיהן, בישראל סמוטריץ׳ והחרד״לים שלו מנסים לשלוח נשים אל מאחורי המחסומים ולהכניס לחוק הפרדה בין נשים לגברים. איפה הליכוד? למה הם שותקים? איראן זה לא כאן".

    לעומתו, כתב חה"כ מתן כהנא (המחנה הממלכתי): "יש ציבורים שעבורם הפרדה מגדרית היא דרך חיים. לא לאפשר לציבורים האלה אירועים ציבוריים בהפרדה מגדרית זו פשוט כפייה. אף אזרח בישראל לא חייב להשתתף באירועים האלה או ללמוד במוסדות בהם נהוגה הפרדה כזו. מי שחפץ בהשתלבות חרדים בחברה הישראלית לא יכול לכפות את אורחות חייו על אחרים".

    מנגד, יו"ר מפלגת העבודה, השרה מרב מיכאלי הגיבה על דרישת יהדות התורה וסמוטריץ' להפריד בין נשים לגברים למרות דרישה של נשים חרדיות להפרדה: ״אין דבר כזה נפרד אבל שווה. הזהרנו שקואליציה בלי נשים תפגע בנשים, והנה הם כבר דורשים שלא רק הם, אלא החוק יאפשר לשים נשים מאחור. ובכן, נשים אינן שוות פחות. אנחנו שוות. אין לאף אחד זכות להחליט עבור אף אחת איפה לשבת,. זה המאבק על הדמוקרטיה שלנו״.



    0 תגובות